نوشته شده توسط : شریفی

560 متر باغ ویلا در شهریار منطقه کردزار

دارای 130 متر ویلای شیک و نوساز به همراه 2 اتاق خواب به صورت مستر

محوطه سازی شده با استفاده از درختان مثمر میوه و کهن

نورپردازی کاملا حرفه ای با نمایی فوق العاده در شب

دیواره های داخلی باغ ویلا سنگ و آجر همراه محوطه سنگ فرش

انشعابات کامل و قانونی

واقع در منطقه ی فوق العاده

دارای سند تک برگ



:: برچسب‌ها: باغ ویلا در شهریار , خرید باغ ویلا در شهریار , خرید باغ ویلا ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

تراس:

تراس فضایی که به محیط آپارتمان ملحق شده است گفته می شود. در زبان فارسی به معنای بهار خواب است. تراس دارای سقف نمی باشد و مشترک است. در محاسبه مساحت آپارتمان ها ، تراس‌ها محاسبه نمی شوند، و به طور کلی می توانیم بگوییم که تراس، ایوان و بالکن فضاهای منازل و حتی باغ ویلاها  را بالاتر از فضای بیرون قرار می‌دهند که در صورت نشستن شخص در آن بتواند به فضای بیرونی و حیاط دید داشته باشد و از زیبایی‌های آن بهرمند شود.

                                                             

بالکن:

قسمتی از یک ساختمان، بالکن می باشد که دارای بیرون زدگی از دیواره های ساختمان است، بالکن در زبان فارسی به معنای ایوانک است ،بالکن ها فضای سقف داری می باشند که یک طرفشان به سمت فضای بیرون است بالکن‌ها گاهی دو طرف و گاهی سه طرف باز رو به فضای مقابل دارند. در این فضا قسمت‌های بسته فضا شامل نرده، نیم دیواره و یا ترکیب این دو با دیوار است.

تمام باغ ویلاهای شهریار و باغ ویلاهای ملارد که در سایت املاک پدر به فروش می رسد دارای تراسی هایی می باشند که به صورت شاه نشین طراحی شده اند، که مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفته است.

تفاوت تراس و بالکن در سقف می باشد همانطور که در بالا ذکر کردیم تراس غیر مسقف می باشد و  مساحت آن در محاسبه مساحت آپارتمان دخالتی ندارد.معمولا در طبقه اول ساختمان ها، قسمتی از یک بالکن غیر مسقف است که در این حالت آن قسمت، غیر مسقف تراس و قسمت مسقف بالکن نامیده می‌شود، در چنین حالتی باید حقوق ارتفاقی برای بخش تراس در نظر گرفته شود چرا که آن قسمت مشترک است.

                                                              

ایوان:

ایوان در بیشتر مواقع در قسمت های بیرونی ساختمان های مسکونی ساخته می شود وبه نشستگاهی بلندتر از اطراف خود گفته می شود. در آپارتمان معمولاً  ایوان ساخته نمی شود . بیشتر در خانه‌های ویلایی برخورد می کنیم.یکی از قسمت های مهم در معماری سنتی ایوان است که مربوط به دوره ی اشکانیان می باشد، ایوان فضایی میانی بین درون و بیرون است، به دلیل ارتفاعی که دارد گرد و غبار وارد منزل نمی شود.

 ایوان فضاهای مسکونی را بالاتر از فضای بیرون قرار می‌دهد در واقع هر فردی که در ایوان نشسته باشد می تواند  گیاهان، گل ها و حوضچه هایی که در حیاط است را ببیند و از زیبایی های آن ها لذت ببرد. تزئینات زیبای ایوان‌ها علاوه بر حس زیبایی‌، حس استواری و شکوه را هم به همراه می‌آورد چرا که این طرح و نقش‌های زیبا، باید سال‌ها پایدار بماند.

بسیاری از کارشناسان شرق ایران به ویژه خراسان را جایگاه ایوان‌ می دانند. از دوره اشکانی ایوان های بزرگی در ایران هم چنان وجود دارد. زیباترین و عالی‌ترین ایوان‌ها در بناهای اسلامی و مساجد ایران است و ایوان‌های ایرانی اغلب بلند و  با بنا متناسب می باشند و با طاق‌نماهای بسیار زیبا و متنوع ساخته شده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

 سم پاشی گیاهان و درختان

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن علف های هرز و آفت های باغ و حیاط خانه سم پاشی می باشد.در بیشتر مواقع با انجام این کار در زمان مناسب خود نتیجه ای که مطلوب می باشد را نمی گیریم و این به دلیل عدم رعایت نکات در سم پاشی می باشد به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به چند مورد از کارهایی که در هنگام سم‌پاشی باید رعایت نمایید اشاره کنیم.


دمای مناسب برای سم پاشی:

یکی از نکات مهم در سم پاشی دمای مناسب می باشد که بسیار تاثیرگذار است. برای مثال سم های موجود در سیستمیک در دمای بین 17 الی 30 درجه اثر می کنند به همین دلیل اگر دما پایین باشد سم پاشی تاثیر گذار نمی باشد و شیره آوندی گیاه به درستی عمل نمی کند. باید توجه کرد که در دماهای بالا سم پاشی درست نمی باشد به دلیل این که تا گیاه سم را به خود جذب کند بر اثر حرارت بالا تمام سموم تبخیر می شود، مخصوصا در فصل تابستان در هنگام روز که هوا گرم می باشد سم پاشی اشتباه است.


دریچه نازل:

در هنگام سم پاشی باید به فشار و اندازه آن دقت فرمایید چون اگر فشار زیاد باشد به برگ های گیاه و درختان آسیب می زند و برگ ها به زمین می ریزند، در این حالت معمولاً پشت برگ‌ها خشک می‌ماند و مخصوصا در سم‌های تماسی باعث بی تأثیر شدن آن می شود، پس بهتر است دریچه نازل را به صورت پودری با فشار مناسب قرار دهیم تا هم از هدر رفتن سم جلوگیری شود و سم به تمام بخش‌های گیاه برسد.

آب مناسب سم پاشی:

در هنگام سم پاشی از آب های خالص برای تاثیرگذاری بهتر استفاده کنید. آب هایی که دارای املاح زیاد و همچنین آلوده می باشند بر روی سموم اثر خواهند گذاشت به‌طوری که ممکن است در اثر تغییر زیاد پی اچ محلول سم بر روی گیاهان تأثیر منفی داشته باشد.

انتخاب نوع سم:

برای تهیه و خرید سم های کشاورزی حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید و با مشاورانی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند مشورت نمایید.سم‌هایی با مارک‌های معتبر از جمله مارک بایر آلمان خریداری کنید و قبل از مصرف روی بسته را مطالعه کنید و مطابق آن عمل کنید. کم یا زیاد کردن در مصرف، باعث کاهش کارایی سم خواهد شد هنگام خرید سم به تاریخ انقضاء توجه و از خرید سموم  که تغییر رنگ داده اند و یا دارای نشتی رسوب دار می باشند خودداری نمایید.  



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

بام سبز چیست

سبز پوش کردن بام ساختمان  و یا بام باغ ویلا با پوشش گیاهی و خاک را بام سبز می گویند . برای سبز پوش کردن بام ساختمان باید در نظر داشته باشیم، گیاهانی را انتخاب کنیم که در مقابل محیط پشت بام که فضای کاملا بازی است و گاهی در مقابل نور آفتاب شدید و گاها دمای هوای پایین مقاوم باشد و همین طور در مقابل مواردی چون کم آبی ،خشکی و یخ زدگی و ... نیز دوام داشته باشد . 

انواع سبز بام ها :

برای اجرای سیستم فضای سبز در بام خانه یا بالکن ها و تراس چندین روش وجود دارد که در اینجا به چند نمونه رایج مانند سبز بام متمرکز ، سبز بام گسترده ، سبز بام مدولار و پرتابل اشاره خواهیم کرد .

  • سبز بام متمرکز 

در طراحی این نوع از سبز بام از المان هایی چون نیمکت و مبلمان شهری استفاده می شود و  معمولا مشابه محوطه های فضای سبز شهری طراحی می شود . در این نوع از سبز بام  امکان کاشت انواع درختچه و بوته و درخت فراهم می شود و نسبت به بام سبز گسترده ، دارای تنوع و وزن بیشتری است . عمق کاشت از 20 الی 60 سانتی متر می باشد و به دلیل تنوع گیاهی و نوع کاشت آن نیاز به نگهداری و آبیاری منظم می باشد و هزینه بالایی را نسبت به آبیاری گسترده دارد .

                                                                                 

  • سبز بام گسترده 

این نوع از سیستم سبز بام،سطح گسترده و وسیعی از بام را به پوشش گیاهی اختصاص می دهد و عمدتا برای اجرای آن از گیاهان پوششی و چمن استفاده می شود . معمولا از لحاظ بصری و زیست محیطی کاربرد دارد و برای بام هایی که ظرفیت تحمل کمتری دارند مناسب است و برای آن المان هایی چون مبلمان و آلاچیق استفاده نمی شود . عمق کاشت این بام بین 5 الی 15 سانتی متر است و آبیاری آن وابسته به نوع آب و هوا می باشد و هزینه کمی دارد چراکه به نگهداری و مراقب و تقویت سازه نیاز ندارد .

                                                                            

  • سبز بام مدولار و پرتابل (جعبه گیاه )

این نوع از سبز بام را می توان بر انواع بام های خود در شهریار و ملارد که ساخته شده اند و یا در حال بهره برداری هستند اجرا کرد . این نوع از سبز بام دارای تنوع بالایی است و پوشش گیاهی بدون تماس با سطح بام داخل جعبه هایی مخصوص از پیش ساخته شده ، کاشته می شود در واقع بدون نیاز به زیر ساخت داخل جعبه های از پیش ساخته شده کاشته می شوند . در این روش می توان از سازه هایی چون آلاچیق و مبلمان شهری با طرح دلخواه هم استفاده کرد به عبارتی می توان سیستم یک پارک شهری کوچک را در بام ساختمان پیاده کرد . عمق کاشت گیاهان از 10 الی 80 سانتی متر متغیر می باشد و نیازمند آبیاری و نگهداری دقیق می باشد . در این روش می توان انواع درخت ، درختچه و بوته کاشت و هزینه آن نسبت به روش های دیگر کاملا به صرفه است .
                                                                             

                                                                             



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()