نوشته شده توسط : شریفی

محوطه سازی در باغ ویلا را میتوان به سبک های مختلفی اجرا نمود چرا که تنوع در عناصر طراحی بالاست و شما میتوانید با استفاده از انواع مختلف آلاچیق آبنما ، سنگ فرش و گیاهان تزئینی نوع طراحی خود را متفاوت کنید. سبک های کلاسیکی نیز وجود دارند که میتوانند در محوطه سازی باغ ویلا به شما کمک کنند. سبک مینیمال نوعی طراحی است که بر مبنای حداقل ها اجرا میشود. این بدین معناست که در سبک مینیمال از هر گونه شلوغی و تزیینات اضافی پرهیز میشود. در این مقاله قصد داریم تا طراحی به سبک مینیمال را به محوطه سازی فضای سبز بسط داده و تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از فضا در فضای سبز مینیمال

در یک طرح مینیمال، فضا از ویژگی های دیگر مهم تر است. تعادل بین فضاها در ایجاد وحدت با کل طرح ضروری است و همه چیز باید در راستای تحقق تکامل مینیمالی باشد. سادگی در طراحی مینیمال باید پیش از هر عنصر دیگری به چشم بخورد گل کاری و گیاه کاری ها باید به صورت محدود و با اصول مدرن صورت گیرند.

محوطه سازی به سبک مینیمال در باغ ویلا

سنگ فرش در فضای سبز مینیمال

سنگ فرش در فضاهای سبز مینیمال باید ساده و صاف و در عین حال بسیار عالی طراحی شده باشد. پرداخت مصالح باید تمیز باشد. سنگ آهک و ماسه سنگ کم رنگ از مصالح مورد علاقه ی طراحان هستند، البته بتن براق نیز مناسب است. اگر چه فضای سبز مینیمال باید تا جایی که ممکن است بی نیاز از نگهداری باشد، اما محوطه باغ ویلا باید بکر و دست نخورده باقی بماند تا ظاهر مینیمال آن حفظ شود. با شستشوی فشاری سنگ هایی با خاصیت جذب بیشتر مانند سنگ آهک و ماسه سنگ از جلبک و لکه های کثیف حفظ می شوند.

گیاه کاری در فضای سبز مینیمال

در این سبک طراحی که از گیاه کمتری استفاده می کند، هر گیاه باید به دقت انتخاب شود تا ما را به هدف مورد نظرمان برساند – به عنوان یک نقطه ی کانونی یا جداره ی بصری. محدود کردن گونه های گیاه باعث می شود گیاه کاری، خشکی طراحی را کاهش دهد و در عین حال ساختار و مسیر حفظ شود. نگهداری از گیاهان باید ساده باشد و وقت شما را نگیرد. با اضافه کردن دانه های محبوس کننده ی آب به کود گیاهان، آبیاری را به حداقل برسانید و از سیستم آبیاری ساعتی خودکار استفاده کنید. قرص های کود رسانی تدریجی می توانند امکان تغذیه ی سالانه ی گیاهان را برای شما فراهم کنند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

هنر معاصر همیشه بیانگر بعد های مختلف از روح جوامع در عصر مورد نظر میباشد. هنر معماری در این زمینه همیشه پیشتاز بوده است ، طوری که با دیدن هر یک از آثار معماری در زمان های مختلف پنجره ای از سبک زندگی ، نوع نگرش ، آب و هوا و دیگر مسائل آن زمان به رویمان باز میشود. در کشور ما هنر معماری همیشه در جایگاه خاصی قرار داشته و از اهمیت بالایی در بنا های تاریخی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا به معماری باغ ویلا به سبک معاصر بپردازیم و ویژگی ها و المان های این سبک از معماری را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده بهینه از نور خورشید

در گذشته اتاق های کوچک و تاریک و ایجاد فضاهای تاریک و سنتی مورد توجه بسیاری از معماران بود اما امروزه دیگر اتاق های بدون نور با در های بسته و پنجره های کوچک توجه کمتر کسی را جلب میکنند. معماران در طراحی های خود تلاش دارند تا نور خورشید را از طرق مختلف به اتاق های بزرگ بکشانند.اتاق های بزرگ و پر نور جزء اصلی معماری معاصر میباشند. در معماری باغ ویلا استفاده از نور خورشید بسیار در دسترس است چرا که ویلا در محوطه باغ است و نور خورشید در جهات مختلف برای استفاده در دسترس است.

طراحی محوطه خارجی باغ ویلا

اكثر فضاهای بیرونی باغ ویلا در طراحی معاصر فاقد تزئینات سنگینی هستند كه در ساختمان‌های كلاسیك و تاریخی از آن‌ها استفاده می‌شده است. این عناصر اكنون جای خود را به فرم‌های صاف و منحنی بسیار ساده داده‌اند. خط بام‌های پیش‌آمده و یا آویزان عنصر بسیار خاص و منحصربه‌فردی در طراحی محوطه بیرونی باغ ویلای معاصر هستند و معمولا بسیار مسطح و صاف هستند. هم‌چنین در طراحی معاصر از مواد و مصالح در طراحی بیرونی باغ ویلا ها به گونه‌ای استفاده می‌شود كه باغ ویلا  با محیط طبیعی پیرامون خود تركیب شده و با آن هماهنگی خوبی پیدا كنند. استفاده از پنجره‌هایی با طرح‌ها و شكل‌های خلاقانه سریعا چهره‌ای معاصر به باغ ویلای شما می‌بخشد.

طراحی محوطه خارجی باغ ویلا

به کار گیری رنگ ها با نوآوری و خلاقیت

نوع به کار گیری رنگ ها در جلوه ای که به فضای باغ ویلا میبخشند ، بسیار موثر است. رنگ های خنثی مانند طوسی و سیاه و قهوه ای برای کفپوش ها مبلمان و روشنایی ها مورد استفاده قرار میگیرند. این کار موجب میشود تا باقی وسایل مدرن درخشش خود را از دست ندهند و به هیچ عنوان موجب کسل کننده شدن فضا نخواهد شد چرا که با پیش زمینه ای خنثی دیگر رنگ های تزءینی جذابیت بیشتری خواهند داشت.

استفاده از مواد طبیعی برای ساخت فضای مدرن

شما میتوانید به جای این که  استفاده از مواد و مصالح طبیعی را فقط به مبلمان چوبی محدود ‌كنید، می‌توانید در طراحی معاصر ویلای خود از مواد و مصالح ارگانیك و طبیعی در ایوان‌ بیرونی خانه و مبلمان چرمی در فضای داخلی ویلا و هم‌چنین از اشیای تزئینی ساده در قسمت‌های مختلف باغ ویلا خود استفاده كنید. دوران معاصر در زندگی انسان حس و حال جدیدی در استفاده از مواد و مصالح طبیعی مانند چوب، سنگ، گیاه، ساج، كتان، پشم، و دیگر منسوجات زیبا در مبلمان مدرن به وجود آورده است. نباید فكر كرد كه استفاده از چنین مواد و مصالحی فقط در طراحی‌های کلاسیک خانه‌ها امكان‌پذیر است، بلكه با كمی دقت و توجه به جزئیات می‌توان از مواد و مصالح طبیعی به راحتی در فضاهای معاصر استفاده كرد. 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

بیشتر باغ ویلا های تفریحی در اطراف تهران دارای استخر های بزرگی در محوطه باغ هستند که یکی از فاکتور های اصلی زیباسازی محوطه محسوب میشود اما اگر استخر مورد نظر دارای آب سبز و مردابی باشد نه تنها محوطه باغ ویلا را زیبا نمیکند بلکه تمام فضاسازی شکل گرفته در باغ را زیر سوال میبرد.در نتیجه برای داشتن استخری تمیز و شکیل لازم است تا به نظافت آن رسیدگی شود.در این مقاله قصد داریم تا نحوه نگهداری و نظافت استخر در باغ ویلا را مورد بررسی قرار دهیم و تمامی راه های تمیز کردن استخر را بازگو کنیم. سه راهکار وجود دارد که به واسطه آنها می توان به آب استخرهای شنا شوک وارد کرده و سبزی آب را ازشان گرفت. اصلا فرح بخش نیست که پوشش استخرتان را بردارید و ببینید که آب سبز و مردابی شده است.این بدان معناست که استخر موقتا مملو از جلبک شده و شما نیاز دارید قبل از استفاده مجدد,استخر را تمیز کرده و آب را مورد تصفیه قرار دهید.


آمادگی برای تصفیه آب استخر باغ ویلا

1- در ابتدا باید آب استخر را تست کرد:از یک کیت تست شیمیایی برای تست کلر و پی اچ استفاده کنید تا به میزان مشکل پی ببرید.وقتی کلر زیر یک ppm باشد ممکن است رشد جلبکی به وقوع بپیوندد.دراین حالت آب سبز خواهد شد.وقتی این حالت اتفاق می افتد لازم است با مواد شیمیایی به استخر شوک وارد کنیم تا جلبک ها را از بین برده و شرایط کلر آب را به سطوح نرمال باز گردانیم.

2-شیمی استخر را متعادل کنید:قبل از تصفیه پی اچ را با اضافه کردن اسید یا باز به حدود 7.8 برسانید.

3-مطمئن شوید که فیلتر خوب کار می کند-برگ ها,چوب ها و هر آشغال دیگری که ممکن است جلوی عملکرد فیلتر را گرفته باشد تمیز کنید.در صورت نیاز فیلتر را بک واش کنید و قبل از اضافه کردن مواد شیمیایی استخر ویلا که آلک ها را می کشند مطمئن شوید که کار فیلتر درست است.

4-کف و دیواره های استخر باغ ویلا را بسابید. قبل از اضافه کردن هر نوع ماده شیمیایی به آب با برس استخرتان را بسابید.جلبک ها به سطح استخر می چسبند ولی ساییدن آن ها را حذف می کند.ساییدن با از بین بردن اتصال آلک ها باعث می شود که مواد شیمیایی عملکرد بهتری داشته باشند و سریعتر کار خود را صورت دهند.

آمادگی برای تصفیه آب استخر باغ ویلا

 شوک وارد کردن به استخر

1-تصفیه استخر با شوک استخر-شوک استخر یعنی سطوح بالایی از کلر استفاده شود تا آلک ها را محو کرده و استخر را بهداشتی نماید.یک شوک قوی شامل استفاده از 70 درصد کلر قابل دسترس است که برای از بین بردن همه آلک ها و باکتری ها کافی است.از دستورات زیر پیروی کنید تا مطمئن شوید که مقدار کافی کلر استفاده کرده اید.
2-وقتی میزان کلر به زیر 5 افت می کند استخر را با یک جلبک کش تصفیه کنید. به جلبک کش اجازه دهید که برای مدت دست کم 24 ساعت در آب استخر باغ ویلا شما باقی بماند.

3-ممانعت از ایجاد فشار در فیلتر با تمیز سازی باعث حذف جلبک های مرده می شود. وقتی جلبک می میرد یا به کف استخر می افتد و یا در سطح شناور می شود. با این کار رنگ سبز نیز از دست خواهد رفت.

مرحله آخر

1-جلبک های مرده باقیمانده در استخرتان را توسط مکش حذف کنید. دوباره از برس برای تمیز سازی دیواره ها و کف استخر استفاده کنید.بعد همه جلبک های مرده را توسط مکش حذف کنید.اگر با مشکل وفور جلبک ها که مکش را سخت می کند مواجه هستید از منعقد کننده استفاده کنید. منعقد کننده جلبک ها را به هم چسابنده و آن ها را ترکیب می کند تا مکش آن ها راحت تر صورت پذیرد.

2-فیلتر را به کار بیندازید تا جلبک ها از بین بروند.استخر شنای شما باید بعد از تصفیه یک بلور شفاف باشد. اگر به نظر برسد که جلبک ها برگشته اند شوک را مجددا انجام دهید و تا زمان زلال سازی عملیات تصفیه را پیگیری نمایید.

3-با کیت تست استخر شنایتان میزان مواد شیمیایی را مجددا چک کنید میزان مواد شیمیایی باید مجددا در محدوده نرمال قرار بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

 همان طور که از نامش مشخص است باغ ویلا دارای دو بخش باغ و ویلایی واقع در محوطه باغ میباشد که هر دو دارای اصولی برای مراقبت هستند. مراقبت از ویلا به معنای برقراری امنیت ، استفاده درست از امکانات ویلا ، آسیب نزدن به متریال به کار برده شده و..... میباشد. اما مراقبت از باغ پروسه ای زمان بر و پیوسته است که به جهت حفظ زیبایی های باغ امری ضروری محسوب میشود. با ورود به فصل تابستان و گرمی هوا لازم است تا اصولی را بیاموزید تا اثرات مخرب حرارت خورشید بر گیاهان باغ را به حداقل برسانید.در این مقاله قصد داریم تا طریقه مراقبت از باغ و باغچه را در فصل تابستان به صورت اصولی بررسی کنیم.

 آبیاری گل و گیاه و درختان در فصل گرما

در تابستان مهمترین مسئله تأمین آب مورد نیاز گیاهان است. زیرا در این فصل گرما و خشکی زیاد هوا موجب تبخیر آب در گیاه می گردد. زمان آبیاری را طوری تنظیم نمائید تا در فاصله دو آبیاری خاک خشک نشود. بیشتر کارشناسان و فعالان در این زمینه معتقدند که بهترین زمان برای آبیاری شب و یا صبح زود است. اما در فصل تابستان بهتر است که در هر دو تایم آبیاری صورت گیرد. علت اینکه این دو زمان برای آبیاری مناسب است عدو وجود نور خورشید است. چرا که باعث میشود تا آب به راحتی در خاک نفوذ کند.

 آبیاری گل و گیاه و درختان باغ ویلا در فصل گرما

درجه حرارت مناسب

گرمای بیش از حد برای همه آزاردهنده است . گیاهان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در فصل تابستان  با آبیاری در دو نوبت و بالا بردن رطوبت خاک آستانه تحمل گیاه را تا حد زیادی بالا ببرید در غیر این صورت گیاه پلاسیده خواهد شد و باغ ویلا طراوت و شادی خود را از دست خواهد داد. دمای استاندارد به صورت کلی برای گیاهان حدود 10 الی 30 درجه سانتی گراد میباشد.

غذای گل و گیاه در تابستان فراموش نشود

کود مناسب به منزله غذا برای گیاهان است که فصل بهار و تابستان را میتوان بهترین فصل برای کود دهی به گیاهان دانست چرا که در فصل رشد و نمو به سر میبرند و نیازمند تغذیه مناسب هستند. البته در نظر داشته باشید که  که در هر فصلی اگر گیاه شرایط خیلی بدی دارد، همان موقع لازم است این کار را بکنید، در غیر این صورت تغذیه فقط در بهار و تابستان انجام می‌شود که دفعات بیشتری به گیاه آب می‌دهیم.

نگران سوختن گیاه باشید

همان طور که در بخش آبیاری اشاره کردیم بهتر است بدانید که آبیاری بهتر است که در صورت عدم تابش نور خورشید انجام شود چرا که قطرات آب روی برگ گیاهان به صورت ذره بین عمل کرده و با تابش نور خورشید روی آنها موجب سوختن سلول های برگ گیاهان میشوند و در نهایت به گیاه آسیب میزند.گل ها در این شرایط نسبت به سایر گیاهان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

این باغ ویلای لوکس و نوساز در خوش آب و هوا ترین منطقه خوشنام که دارای 100 متر بنای  لاکچری که با پنجره های تمام شیشه با ویو رو به استخر با امکانات تفریحی عالی میتواند بهترین محیط را برای شما به ارمغان آورد. این باغ ویلای دیدنی با دو اتاق خواب مستر و کابینت های مدل روز با کار گیری بهترین متریال  و همچنین امنیت بالای این مجموعه ویلایی میتواند انتخاب مناسبی برای اسکان دائمی نیز باشد.
این باغ ویلا با استفاده از درختان مثمر میوه و درختچه های زینتی منحصر به فرد و چمن کاری و گل آرایی با بهترین طیف رنگی محوطه سازی شده است.

 نورپردازی باید روشن باشد و محدوده بزرگی را پوشش دهد؛ این لامپ ها علاوه بر تناسب با آب و هوا باید در شرایط مختلف جوی بهترین روشنایی را برایتان به همراه بیاورند، این باغ ویلا با نورپردازی حرفه ایش این فضای دلنشین را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.
از دیگر امکانات باغ ویلا  میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

1.  استخری زیبا و مجهز به تمامی تاسیسات در محوطه باغ ویلا

2 .  انشعابات کامل و قانونی

3 . اتاق سرایداری 50 متری

4 . دارای سند تک برگ به صورت عرصه و عیان



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

باغ ویلایی که قصد معرفی آن را داریم در یکی از بهترین مناطق ملارد به نام خوشنام واقع شده است که دارای امکانات رفاهی قابل قبولی میباشد. این باغ ویلا به مساحت 1075 متر میباشد که دارای 600 متر ویلای لوکس به همراه 4 اتاق خواب به صورت مستر میباشد که میتواند آرامش را در میان طبیعت زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. باغ ویلای ذکر شده با استفاده از بهترین متریال ساخته شده و با استفاده از بهترین وسایل دیزاین شده است که به صورت فرنیش واگذار میگردد.

برکه زیبا و قفس پرندگان ، آلاچیق بسیار زیبا قابل استفاده در تمام فصول به همراه باربیکیو ، آبنمای سنگی و برکه نیلوفر ابی و آلاچیق با گل کاری حرفه ای از مواردی هستند که در محوطه سازی باغ ویلا مورد استفاده قرار گرفته اند.
دو آشپزخانه تکمیل در هر طبقه ،سالن دنس با دیجی اختصاصی جهت برگزاری مهمانی ، در طبقه دوم تراس با حمام و سرویس و باربکیو سرویس صوتی مرتبط در تمام نقاط باغ ویلا این ملک را از دیگر باغ ویلا های منطقه متمایز کرده است.استخر سونا جکوزی داخل ویلا مرتبط با فضای اختصاصی آفتاب گیری از دیگر مزیت های این باغ ویلا محسوب میشود چرا که برای خریداران باغ ویلای تفریحی استخر و تجهیزاتش از مسائل حائز اهمیت میباشد.

انشعابات فول و کامل شامل آب ، برق و گاز شهری با کنتور قانونی ،امنیتی فوق العاده با سیستم امنیتی دوربین مدار بسته ،نگهبانی 24 ساعته در سه شیفت  و گیت ورودی، سند تک برگی ،دسترسی آسان به خیابان اصلی ،درب ماشین رو ریموت دار و چهاردیواری  با پوشش گیاهی از دیگر مزایای این باغ ویلا میباشد.
 باغ ویلای ذکر شده در یکی از بهترین خیابان های باغ ویلایی و تفریحی خوشنام می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()