نوشته شده توسط : شریفی

نقش استخر در خانه های ویلایی بسیار حائز اهمیت میباشد. بیش تر خریداران یا صاحبان باغ ویلا وجود استخر را در محوطه باغ ضروری میدانند و معتقدند یکی از مهم ترین جنبه های تفریحی باغ ویلا ، وجود استخر در محوطه باغ میباشد.در این مقاله قصد داریم تا طرح های مختلف و متنوع از استخر را مورد بررسی قرار دهیم.

استخر های زاویه دار

برای داشتن یک استخر متمایز و خاص خودتان را از چهار چوب اشکال زاویه دار خارج کنید، یک استخر با گوشه های خمیده و زاویه های فرور رفته ایده ی منحصر به فردی برای باغ ویلا محسوب میشود.

استفاده از رنگ های خاص در لبه استخر

برای آنکه استخر شما در فضای حیاط و یا باغ شما چشمگیر تر باشد راه های ساده ای وجود دارد. کافی است سطح استخر خود را از سطح زمین بالاتر قرار دهید و با استفاده از یک رنگ خاص آن را تبدیل به یک نقطه ی کانونی در حیاط خود کنید.

ساخت استخر در محوطه باغ ویلا

طراحی استخر بدون لبه

استخرهای بدون لبه گونه ای این امکان را به شما می دهند که اقیانوسی بی نهایت را در فضای حیاط خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

ساخت استخر در محوطه باغ

وجود استخر در محوطه باغ بسیار رویایی و فوق العاده به نظر میرسد.طراحی استخر در این محوطه به صورت برکه و یا نمای دیگری از طبیعت میتواند منظره ای رویایی را در ویلای شما ایجاد کند.

ساخت استخر در ویلاهای ساحلی

اگر صاحب ویلای ساحلی هستید میتوانید با تلفیق استخر با آب دریا فضایی رویایی و منحصر به فرد ایجاد کنید. این سبک از طراحی استخر در بسیاری از نقاط دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

باغ ویلا با استخر های لوکس و لاکچری

طراحی استخر های شیشه ای در باغ ویلا لوکس

استخر های شیشه ای از جمله استخر های سر پوشیده هستند که طرفداران زیادی دارند و در باغ ویلا های لوکس ساخته می شوند. در این نوع از استخر ها دیواره های شیشه ای موجب شده است تا استخر نه تنها از فضای بیرون استخر بی بهره نماند بلکه در چهار فصل سال مورد استفاده قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شریفی

طراحی محوطه خارجی باغ ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا به سبک سنتی ، همیشه طرفداران ویژه ای داشته است. چرا که در کشور ما معماری از هنر های قدمت دار و مورد توجه تلقی میشود. در این مقاله قصد داریم تا سبک سنتی را در محوطه سازی خارجی و داخلی باغ ویلا مورد بررسی قرار دهیم و تمام اصول و ملزومات را به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

ساخت حوض یا حوضچه در محوطه خارجی و یا داخلی باغ ویلا

حوض را میتوان نمادی از سبک سنتی معماری ایران دانست. به دلایل شرایط اقلیمی ایران در میان حیاط هر خانه ای آن روزها حوض زیبای وجود داشت. حوضی که طراوت و تازگی آب را به محیط خانه هدیه می داد. ساخت حوضچه به همراه آبنما در دکوراسیون داخلی ویلا مورد توجه بسیاری از صاحبان باغ ویلا قرار میگیرد. رنگ آبی حوضچه تاثیر ویژه ای در نمای داخلی ویلا خواهد داشت.

گره چینی و پنجره ارسی در حیاط خانه ایرانی

پنجره ارسی، بازی رنگ و نور در دکوراسیون داخلی را به وجود می آورد. اما نباید فراموش کنیم که این گره چینی ها و شیشه های رنگی در آن سوی درب و پنجره ها در حیاط خانه هم دیده می شوند. درست است که در طول روز عبور نور خورشید از ارسی ها زیبایی را به فضای داخلی هدیه می دهد اما جلوه گره چینی های چوبی را در حیاط خانه نیز نباید فراموش کنیم. و به خاطر داشته باشیم که در هنگام شب که چراغ فضاهای داخلی روشن می شود تاثیر شیشه های رنگی را می توان در حیاط دید.

ساخت حوض یا حوضچه در محوطه خارجی و یا داخلی باغ ویلا

نمای آجری برای دیوارهای ویلا

آجر یکی از معمول ترین مصالح مصرفی در ساخت و سازهای ایران است که قدمتی طولانی دارد. دیوارهای خانه های قدیمی ایرانی آجری بودند و در حیاط های آنها بیش از هر چیزی به چشم می آمدند.

تخت های سنتی در محوطه خارجی باغ ویلا

در فضاهای عمومی و فضاهای بیرون خانه در گذشته ایرانیان بر روی تخت هایی می نشستند و به پشتی ها تکیه می دادند. این یکی از نمادی ترین عناصر دکوراسیون سنتی است که میتوان با استفاده از طرح های مختلف پشتی و فرش و گبه های ایرانی جلوه ی ویژه ای به آن بخشید. همچنین استفاده از سماور ذغالی نیز روی این تخت ها بسیار مرسوم است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()